Kunder ved praktiserende landinspektører kan klage over landinspektørernes opgaver eller honorar.
Der er tre forskellige instanser, som kan behandle klagen.
Offentlig nævn
Mest grundlæggende i behandlingen af klager er Landinspektørnævnet, som et offentligt nævn med egen hjemmeside. http://www.landinspektoernaevnet.dk/
Klages til Landinspektørnævnet vil foreningen afvente eventuel behandling til Nævnet har afgivet kendelse. Nævnet behandler ikke spørgsmål om landinspektørernes honorar.
Klage over kvalitet i opgaverne
I foreningens regi er Responsumudvalget, som behandler spørgsmål om landinspektørens kvalitet i opgavevaretagelsen.
Klage sendes til:
Den danske Landinspektørforening
Kalvebod Brygge 31
1780 København V
Eller (helst) pr. mail til mail@lsp-foreningen.dk
Kontakt evt. sekretariatschef Tina Bergløv Kjær på tlf: 3318 5510
Klage over honorar
Drejer klagen sig primært over landinspektørens honorar, rettes klagen til Honorarudvalget i Praktiserende Landinspektørers Forening.
Klage sendes til:
Praktiserende Landinspektørers forening
CO/ Dansk Erhverv
Børsen, 1217 København K
Telefon: 63746350
Eller (helst) pr. mail til honorar@plf.dk
Kontakt evt. formand for PLF Poul Moesgaard på tlf: 2688 3801
Vejledninger
Den Danske Landinspektørforening har skrevet en vejledning i klage over praktiserende landinspektørers arbejde og honorarer. Find vejleding på Den danske Landinspektørforenings hjemmeside.